parowozy

Promocje

Ostatnio przeglądane

Roco 71922, Parowóz BR 58, DB, ep.III, skala H0. Zobacz większe

Roco 71922, Parowóz BR 58, DB, ep.III, skala H0.

roco 71922

Produkt fabrycznie nowy.

Parowóz BR 58, 

DB, ep.III, skala H0. 

   

Więcej szczegółów

1 sztuka

Dostępne.

Dostępne ostatnie egzemplarze!

Kupując teraz ten produkt otrzymasz 87 szt. punktów lojalnościowych (wyjątki opisano w regulaminie akcji). Twój koszyk wyniesie 87 szt. punktów lojalnościowych (wyjątki opisano w regulaminie akcji) które mogą być zamienione na jeden bon o wartości 26,10 zł.


870,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Opis

Producent:ROCO (Austria)
Skala:H0 (1:87)
Koleje:DB
Epoka:III
Długość:213 mm
Minimalny promień skrętu:358 mm
Gniazdo dekodera:nie
Oświetlenie:zmienne, kierunkowe białe
Koszt dostawy:zgodnie z prawidłowo dokonanym wyborem rodzaju przesyłki i formy płatności (patrz: zakładka "Wysyłka - tabela opłat").
Dostępność.Wszystkie produkty przez nas oferowane dostępne są "od ręki" (z wyłączeniem "zapowiedzi", "oczekujących", zamówień indywidualnych i produktów ze wskazanym terminem dostawy). Wysyłka następuje natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty.
Gwarancja jakości.Wszystkie oferowane przez nas produkty (o ile nie zaznaczono inaczej) to towary fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, pochodzące z importu własnego w sieci autoryzowanych dealerów lub dostarczone przez innych oficjalnych dystrybutorów.
Okres gwarancji:gwarancja producenta/sprzedawcy. 2 lata. Gwarancja nie wyłącza i nie ogranicza uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową. Szczegóły gwarancji, rękojmi, zwrotu zawiera Regulamin. Dokonując zakupu klient potwierdza iż zapoznał się z Regulaminem.
Bezpieczeństwo użytkowania:Artykuł kolekcjonerski przeznaczony dla modelarzy w wieku powyżej 15 lat. Zawiera drobne i ostre części. Ten produkt nie jest zabawką.

Więcej informacji

Parowóz BR 58, 

DB, ep.III, skala H0. 

   

Steam locomotive class 58 of the Deutsche Bundesbahn.

■ Anniversary model - "60 years of Roco"
■ Unique edition in special packaging and classic design

The type G 12 is based on the locomotive type G 12.1 that the company Henschel had developed for the Turkish Railways. Prussia took over this construction and procured a total of 1168 machines until 1921. This powerful locomotive type used for freight train services was not only the basic concept of the later standard types of the German Reichsbahn, it may even be considered as the first standard locomotive. In addition to Prussia, the railway administrations of Baden, Saxony, Wuerttemberg and Alsace-Lorraine had also decided to procure the bullish three-cylinder machine. With the lane number 15 000 had the company Henschel in August of 1917, the first G 12 with the train no. 5556 delivered to the executives of the KPEV. The construction and building of 1479 locomotives involved 13 locomotive factories. Baden had 88 machines built and took over 10 more from Prussia, Saxony procured 42, Württemberg 43 and Alsace-Lorraine 118 locomotives. For the use in the Saxon region, the Reichsbahn finally put another 20 locomotives into operation. After the merger of the Deutsche Länderbahnen most locomotives became part of the vehicle parc of the German Reichsbahn. The machines from Baden received the running numbers 58 201-225, 58 231-272, 58 281-303 and 58 311-318, those from Saxony the numbers 58 401-462 and those of the Württemberg State Railways featured the running numbers 58 501-543. The numbers 58 1001-2148 were reserved for Prussian locomotives. The 58 1001, however, was still a machine that was originally intended to operate in Turkey, but due to the war it was no longer delivered. In the beginning, all locomotives of the class G 12 had mounted the three-axle tenders of the pr 3 T 20. Some machines were later coupled with the larger tenders pr 2'2 'T 31.5. In the late twenties and then again after 1950, various locomotives and tenders were converted to coal dust firing, but were only used in this design for a few years. Around 480 machines remained in the Federal Republic after 1945 and about 435 units operated for the German Reichsbahn in the GDR. By the year 1954, the Bundesbahn had scrapped all locomotives of the class G 12, while in the GDR operated still some machines until the spring of 1977.
Details
Downloads
Spare parts
General data
Number of axles with traction tyres
2
Number of driven axles
3
Coupling
NEM shaft 362 without close coupling mechanism at the tender
Minimum radius
358 mm
Flywheel
no
Electrical
Motor
5-pole motor
Interface
No
Head light
Direction dependent dual headlights
Measurements
Length over buffer
213 mm

Produkty powiązane

    Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również: